Idei de afaceri care NU mai merg în 2025

În ultimii 10 ani s-a remarcat o creştere semnificativă a numărului de afaceri nou înfiinţate în România. Din dorinţa de a avea un program mai flexibil de lucru, mai multă libertate şi bineînţeles, un câştig mai mare, mulţi oameni au căutat idei de afaceri profitabile in 2025.

Atunci când încep un business, noii antreprenori se bazează pe ştiri şi sfaturi din partea apropiaţilor, cât şi a experţilor din domeniu. Un ghid de afaceri îi poate ajuta să navigheze mai sigur piaţa competitivă, însă experienţa şi informaţiile adunate vor face o diferenţă clară între succes şi eşec.

Pe internet există zeci şi sute de ponturi fierbinţi ce îi îndeamnă pe români să facă marele pas către independenţa financiară, însă este important de ştiut faptul că nu toate aceste idei mai funcţionează în 2025.

Ce idei de afaceri trebuie evitate în 2025?

1. Restaurant

Atunci când vine vorba de luarea meselor în oraş, preferinţele consumatorilor au suferit schimbări semnificative în ultimii ani. De la impactul pandemiei COVID-19 şi a inflaţiei asupra veniturilor personale, până la creşterea numărului de opţiuni pentru livrare la domiciliu, sitex consideră că există mulţi factori care contribuie la o scădere pronunţată a interesului pentru a mânca la restaurantele tradiţionale.

Această evoluţie a împins un număr mare de restaurante să ia decizii rapide pentru a se adapta la noul mediu. Impredictibilitatea, şansele mari de a intra în faliment încă din primul an, competitivitatea foarte ridicată, investiţia iniţială uriaşă şi marja de profit redusă sunt unele dintre cele mai importante cauze ce trebuie luate în considerare înainte de deschide o astfel de afacere.

2. Studio de fotografie tradiţional

Studiourile de fotografie au fost şi rămân business-uri profitabile, dar evoluţia tehnologică a smartphone-urilor a schimbat peisajul.

Mulţi consumatori preferă acum să folosească camerele performanţe din telefoane pentru a captura imagini de zi cu zi sau pentru evenimente speciale, reducând astfel cererea pentru servicii profesionale de fotografiere de acest fel.

Studiourile existente se pot adapta, pot urma un ghid de afaceri solid şi se pot specializa în anumite nişe precum portretele, fotografierea de produse sau de reclame. Cu toate acestea, intrarea în această industrie în 2025 nu este recomandată, fiind o piaţă saturată ce necesită nu doar experienţa şi investiţii iniţiale mari, ci şi un portofoliu generos.

3. Magazine fizice tradiţionale

Magazinele fizice au suferit foarte mult în ultimii ani din cauza exploziei de site-uri e commerce. Datorită confortului, a uşurinţei de a compara preţurile, cât şi a investiţiei mai mici iniţiale (nu este necesar să se investească într-un spaţiu frumos amenajat, chirie, utilităţi şi aşa mai departe), site-urile au câştigat o popularitate imensă în rândul consumatorilor. Pe internet se găsesc multe ştiri şi sfaturi despre acest tip de business, însă în general, părerea experţilor este aceea că deschiderea unui magazin fizic în 2025 nu este o idee bună.

Deschiderea unui business în 2025 poate fi una dintre cele mai bune modalităţi prin care românii îşi pot creşte veniturile. Deşi este important ca antreprenorii să urmărească fluctuaţiile de pe piaţă, să citească informaţii relevante şi să fie atenţi la ponturi fierbinţi, aceştia trebuie să aleagă cu grijă ideea de afaceri pe care doresc să o pună în practică. Ei trebuie să se pregătească eficient la toate schimbările din mediul de afaceri pentru a se asigura că business-ul este sustenabil şi adaptat în faţa tuturor provocărilor din piaţă.

Author: succes grup